søndag 8. februar 2009

Februarsokkene

Jeg er ferdig med sokkene for februar måned i knitalongen Sokker2009.
Månedens mønster var Kerttu . Her er det brukt ganske tykt garn, så det gikk raskt å strikke.
Mønsteret er enkelt å strikke, men ble ganske effektfullt. Jeg valgte å strikke vrangborden bak på foten med vridde rettmasker slik at stripene ble mer markerte.


Her er detaljbilde av mønsteret oppå foten:

Og her er bilde fra bak på hælen:

Jeg hadde lyst å avslutte stripene fra rett og vrangmaskene i skaftet på sokkene litt annerledes enn bare rett av, og har derfor laget en liten spiss. Det ble ganske fint, men neste gang skal jeg lage spissen større, for nå tror jeg bare den er synlig for meg som vet at den er der!

Harde fakta:
  • Mønster: Kerttu
  • Garn: Perfect fra Sandnes
  • Pinner: Strømpepinner nr. 3,5

22 kommentarer:

Ruth@ sa...

Hei på deg...
Kettu sokkene er så fine når de blir ferdig, har de på pinnene her også gleder meg til og bli ferdig når jeg ser hvor fine dine ble...

Heidi sa...

Kjempefine! Og tøft med den litle spissen bak på hælen.

Torunn sa...

Kjempeflotte! Vart flotte med den spissen bak og med vridd rette masker. Eg skal snart få mine på pinnane og. Ynskjer deg ein flott søndag!

Tino sa...

Så flotte de ble. Lurt med spissen bak, og de vridde maskene.
Ha en fin kveld:)

HildeS sa...

Utrolig fine sokker..

Tino sa...

Har noe til deg i bloggen min:)

Vibbedille sa...

Skikkelig flotte sokker! De SKAL eg og strikke!

Koos deg og ha en herlig søndags kveld

Klem Vibbedille

chocolatehead sa...

Flotte sokker :)

Og toppstykket lengre ned ble kjempefint! Herlig farge. Fikk nesten lyst til å strikk den selv :)

anjahsh sa...

Noen ganger plages jeg bare med å få til kommentarene. Prøver på nytt. Synes februarsokenne dine ble flotte. Har også en award til deg i bloggen min :)

Niko sa...

De lestene er flotte og detaljen på helen er kjempefin. Ha en fin kveld.

Susanne sa...

Så flotte sokker, og for et herlig mønster!

Tusen takk for kommentaren på min blogg :-)

sol sa...

Knallfine sokker!

Maj sa...

Vridde masker i ribben blir pent ja.
Jeg er ikke med i sokkealongen i år, men etter å ha sett dine sokker så havner disse i køen min.

Anita K sa...

Det var stilig med vridde masker og den spissen bak. Ble veldig pent. Ha en fin uke.

Liv sa...

Flotte sokker, det gjør seg med vridde rettmasker når det så lang "vrangbord". Likte utrolig godt fargen du har brukt:o)

vis2vas sa...

Sokkene dine ble kjempefine! Takk for rosen av Babetten min!

turvid sa...

Sokkene dine ble kjempefine!

Anne-Ruth sa...

Sokkene dine ble kjempefine!

FrkSnupp sa...

Aiai så lekre! Tror jeg må få disse på pinnene fluksens.

Torunn sa...

Nydelege sokkar! Eg har ikkje begynt på mine enno...

Muffin sa...

De ble kjempefine! Artig med en liten ekstra detalj bak på hælen.

Liv Irene sa...

Kjempeflotte sokker! Jeg var egentlig inn for å beundre "topstykke", for n,te gang. Nydelig! Nå har jeg bestemt meg for at den skal jeg også ha!