lørdag 25. september 2010

Livstykke

Denne toppen er fra samme designer som har laget Topstykke som jeg strikket i 2009, nemlig danske Bente Geil. Jeg synes hun lager fine modeller, men de er litt merkelige i størrelsene, eller hvertfall har jeg problemer med å få plaggene til å passe helt til meg!


Denne toppen heter Livstykke med vinger. Fasongen er laget utelukkende ved rette og vrange masker horisontalt og vertikalt, ikke en eneste maske er økt eller felt. Og det er heller ingen montering, det kan jeg like!


Detalj fra V-halsen:



Rette og vrange masker på tvers og på langs gir ganske forskjellig uttrykk:



Detalj fra midt foran nede på toppen:


Jeg har brukt originalgarnet Tynd Uld og grønnfargen heter Eple. Garnet er utrolig flott; tynt og lett med en herlig spenst.

Fakta:
  • Mønster: Livstykke med vinger av Bente Geil
  • Garn: Tynd Uld fra Bente Geil
  • Pinner nr 3


1 kommentar:

skb sa...

Bente Geil sine design er verkeleg flotte. Svært gjennomtenkte detaljar.
Varianten din er verkeleg flott.