søndag 8. april 2012

Jakken er ferdig!

For en tid tilbake kjøpte jeg et Sandnes-hefte med mønster til Mariusgenser. På forsida av heftet var det en jakke som jeg etterhvert fikk sansen for, så da Mariusgenseren var ferdig var det bare å gå i gang!


Nå er jakken ferdig, den var rask og morsom å strikke:





Alt i alt er jeg godt fornøyd med jakken, selv om den er littegrann for stor. Den er lett og myk og passe varm.

Fakta:
  • Mønster: Sandnesgarn hefte 0913-1
  • Størrelse: M i lengden, S i vidden
  • Garn: Sisu fra Sandnesgarn, 6 farger
  • Pinner: 2,5 og 3




11 kommentarer:

Monstermønster sa...

Veldig fine border på jakka! Kul!

mimouna sa...

Så flott den ble, likte både farger og mønster. Deilig med en slik lett, myk jakke.

Felisi sa...

Lekker jakke! Den er veldig fin til deg, selv om jeg ser at den kunne vært bittelitt mindre.

Snuppesnella sa...

Nydelig jakke du har strikket til deg selv.

Får mye inspirasjon her i den fine bloggen din.

Inger sa...

Kjempefin jakke i nydelege fargar!

Husmorspira sa...

Hei, må bare si at min første tanke da jeg så dette bildet var; wow, den dama veit å finne plagg og farver som ho kler!
Kjempeflott!!!

Unknown sa...

Utrolig lekker jakke, og herlig fargekombo .-)

Vanja sa...

Rålekker jakke du har mekka. Fikk lyst å strikke den selv. Men så var det Sisu da..... *liker ikke*

LivM sa...

Jakken ble super til deg. Nydelige farger.

wigdis sa...

For en nydelig jakke du har strikket. Synes ikke den virker for stor jeg, den ser helt perfekt ut.

Anonym sa...

Hei! Så fin jakken ser ut! Jeg skal strikke tilsvarende, men er usikker på størrelsen. Ser at du mener at din er litt for stor. Jeg vurderer derfor str xs fordi jeg er liten, men det er leit å bomme. Hva er din erfaring med størrelser og denne oppskriften? Cecilie