søndag 2. mai 2010

Nytt prosjekt - Anemone!

Nytt prosjekt på pinnene! Den lille toppen Anemone av Sanne Bjerregaard har jeg siklet på lenge, og hadde egentlig tenkt å lage den i lys rosa, men mottakeren hadde plutselig lyst på lyseblå! Helt i orden det, for denne fargen er nydelig!



Jeg er alltid skeptisk når noe skal strikkes fram og tilbake og sys sammen etterpå, for det pleier jeg ikke å få til særlig pent. Blant annet synes jeg bestandig kantene på strikketøyet blir så slaskete når man strikker fram og tilbake og det gjør det vanskeligere å sy sammen. Med dette mønsteret lærte jeg noe nytt - på vrangomgangene tas nest første og nest siste maske løs av, og dette gir en stødig og fin kant og jeg tror det blir enklere å sy sammen:






9 kommentarer:

Bitt@mi sa...

Hei!
Har tatt en kikk på bloggen din, du verden så mye fint du strikker:-) Takk for at du delte det med kanten, flott å lære noe nytt.
Ønsker deg en fin søndag!

Nora sa...

Jeg har akkurat samme problemet når jeg strikker frem og tilbake (noe jeg nesten aldri gjør nettopp pga kanten). Dette tipset tar jeg med meg, og håper at min kant blir like fin som din :o)

Masse fint i bloggen din forresten,
god søndag!

mimouna sa...

Det ble en fin kant ja. Og jakken blir nydelig, både mønster og farge.

Frk.Badegakk sa...

Den vesten er knallskjønn! Har bare ikke kommet så langt enda, - muligens fordi jeg ikke har noen småttiser å strikke til. (Ikke at det har hindret meg nevneverdig tidligere.=P) Mønsteret har jeg til og med! Kjekt å vite at kanten blir fin! Jeg er heller ikke veldig glad i å sy sammen ting. Er så pirkete av meg at jeg blir liksom aldri fornøyd...
Takk for hyggelig kommentar på kjolen min forresten!!! Utrolig gøy å få positiv feedback på det en lager=D

Ønsker deg en strålende søndag! Her skinner sola fra nesten skyfri himmel! Deilig vårvær!=D

Lunamon sa...

Det var lurt du!
Men hvorfor strikker du ikke bare rundt?
Vesten er nydelig, har mønsteret selv, men ikke kommet så langt enda.
Ha en flott søndag videre.

Mariann S sa...

Vart en veldig flott kant, det må prøves :) Tusen takk for at du delte det med oss. Ellers har du strikka utrtulig masse flott :) Ha ein fin søndagskveld.

Sisselshverdag sa...

Takk for flott råd, skal huske det neste gang :)
Ha ei flott uke :)

Moan sa...

Kanten ble kjempeflott! Jeg er vant til å strikke siste maske vr, og løfte av første maske uten å strikke den. Men denne ble kjempeflott!
Og så har du en utrolig flott blogg!
Henger meg med som følger :-)
Ha en deilig uke!

Anonym sa...

Flott kant, takk for du delte dette.
Jeg strikker alltid rundt, for jeg synes heller ikke kantene mine blir fine.
Ønsker deg en fin uke.