torsdag 6. januar 2011

Clockwork

Klarer ikke helt å bestemme for om dette er et sjal eller et skjerf. En slags mellomting kanskje.....




For å si det rett ut så var dette et dørgende kjedelig prosjekt og jeg er egentlig litt forbauset over at det i det hele tatt er blitt ferdig! Uendelig mange rettmasker frem og tilbake, frem og tilbake, frem og tilbake..........blæh.


I tillegg virket det utrolig stort og stivt med det samme, nesten som å ha et pledd rundt halsen. Det forbedret seg imidlertid betraktelig etter vasking, strekking og damping, og nå synes jeg vel kanskje at det ikke ble så verst likevel!

Sjalet/skjerfet er over to meter langt, et helt arbeid å dandere det på seg :-D



Facts:
  • Mønster: Clockwork av Stephen West (velg "patterns")
  • Garn: Sisu fra Sandnesgarn i fargene grå, rosa, svart
  • Pinne nr. 3,5



7 kommentarer:

LivM sa...

Skjerfet ble jo fint det, men jeg ville nok ha brukt et annet garn.

Bergir sa...

Ja, jeg ville nok også brukt et annet og litt lettere garn om jeg skulle strikket det en gang til!

Moan sa...

Ganske så flott, da!

Liv-Toril sa...

Et kjempeflott sjal. I tillegg både varmt og staselig tilbehør.

Elisabeth sa...

Vil si det er mer et skjerf, men det er jo øyet som ser... Et beundringsverdig arbeid, enormt stort (og sikkert litt kjedelig). Ha en fortsatt fin helg!

Siddis back home sa...

Det var et stilig sjal/skjerf! Ha en flott søndag!

Fru Keilegavlen sa...

Kjempeflott!